فضای مجازی فرصتها و تهدیدها


آژانس امنیت ملی آمریکا از کابلهای زیردریایی اینترنتی نیز جاسوسی کرده است

۱۳۹۲/۱۰/۲۱ ۰۷:۵۵


56 درصد کاربران موبایل از گوشی هوشمند استفاده می کنند

۱۳۹۲/۰۸/۲۸ ۱۴:۳۶

گزارش هایی مدون از نحوه تعامل کابران موبایل با این دستگاه حاکی از آن است که طی 2 سال اخیر، تلفن های هوشمند با نرخ 10.5 درصد رشد پیدا کرده اند و هم اکنون 91 درصد از مردم دنیا دارای موبایل هستند که از این بین 56 درصد دارای تلفن هوشمندند.

اشتغال 100هزار نفر در کسب‌ و کار اینترنتی

۱۳۹۲/۰۴/۲۲ ۰۹:۵۴

قائم مقام مرکز توسعه تجارت الکترونیک با بیان اینکه نماد اعتماد الکترونیکی به صورت رایگان اعطا می‌شود، گفت: کسب و کارهای اینترنتی برای 100 هزار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

جدیدترین آمار از ضریب نفوذ اینترنت در ایران

۱۳۹۲/۰۴/۱۸ ۱۲:۰۶

سامانه مدیریت ضریب نفوذ اینترنت کشور براساس پارامترهای شبکه، 5 استان دارای بالاترین ضریب نفود اینترنت را اعلام کرد که براساس این ارزیابی ها، استان مازندران با ضریب نفوذ 83.85 درصد، رتبه اول بالاترین تعداد کاربر اینترنت در کشور را به خود اختصاص داده است.

تولید بازی‌های رایانه‌ای برای کنسول‌های حرکتی/ عرضه کینکت ایرانی

۱۳۹۲/۰۴/۱۱ ۱۳:۴۳

رئیس بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای از توان تولید و عرضه بازی‌های رایانه‌ای بر روی کنسول‌های بازی مانند xbox و کنسول‌های حرکتی مانند "کینکت" خبر داد و گفت: بازی‌های ایرانی با کنسول‌های حرکتی و کینکت اپن سورس در حال تولید است که امسال به بازار عرضه می‌شود.

افزایش 30 درصدی فروش تلفنهای هوشمند در سال آینده

۱۳۹۲/۰۴/۱۱ ۰۸:۲۷

براساس گزارش یک شرکت تحقیقاتی فناوری اطلاعات و ارتباطات، فروش تلفنهای هوشمند در سال 2013 در سراسر جهان رشدی بیش از 30 درصد خواهد داشت.

ارائه سیستمی برای تبدیل گفتار محاوره‎ای به گفتار رسمی

۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۰۷:۵۰

پژوهشگران دانشگاه صنعتی امیرکبیر سیستمی را عرضه کردند که قادر است گفتار محاوره‌ای را به گفتار رسمی تبدیل کند که در تلفن به عنوان منشی تلفنی قابل استفاده است.

رییس ستاد توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات:

مسیریاب بومی تا سال آینده در کشور تولید می شود

۱۳۹۲/۰۴/۰۴ ۰۷:۴۷


لو دادن "دکترین جنگهای سایبری اوباما"توسط گاردین؛ چین، روسیه و ایران در نوک هدف

۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۱۵:۰۲

گاردین می‌گوید ایران،‌روسیه و چین در صدر لیست حملات سایبری آمریکا قرار دارند.

اصلاح و استانداردسازی 40 فونت فارسی توسط شورای عالی اطلاع‌رسانی

۱۳۹۲/۰۳/۲۸ ۱۳:۵۸

اصلاح و استانداردسازی 40 فونت فارسی در راستای افزایش کاربری این فونت‌ها در دستور کار دبیرخانه شورای عالی اطلاع‌رسانی قرار گرفته است و به زودی در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

قرآن کریم با ترجمه به 50 زبان دنیا روی اینترنت قرار گرفت

۱۳۹۲/۰۳/۲۷ ۱۵:۱۷

مدیر مؤسسه دارالمعارف شیعی قم گفت: با تکمیل شدن صفحات قرآنی سایت عرفان، این سایت برای ضیافت معنوی مشتاقان قرآن کریم در سراسر جهان به صورت متن، صوت و ترجمه گویا به صورت آنلاین آماده شده است.

قفل هوشمندی که با تلفن همراه باز‌ می‌شود

۱۳۹۲/۰۳/۱۹ ۰۹:۲۰

یک شرکت فناوری آمریکایی در پاسخ به همه نگرانیها برای سرقت منازل، قفل هوشمندی ساخته که با استفاده از تلفن همراه کاربر باز می شود.